גוגל מספקת זמן רב את היכולת לבקש צנזורה של רישומי חיפוש מסוימים, תחת קריטריונים מסוימים.
https://support.google.com/websearch/troubleshooter/3111061?hl=iw

"בחיפוש Google, יש לנו מערכת מדיניות המאפשרת לאנשים לבקש הסרה של תוכן מסוים מחיפוש, תוך התמקדות בתוכן אישי ביותר, שאם הוא פומבי, עלול לגרום נזק ישיר לאנשים."

תהליך זה הוכנס בתגובה לחקיקה "הזכות להישכח" של אירופה, אשר יושמה על ידי האיחוד האירופי כבר בשנת 2014, ונותנת לאנשים את הזכות החוקית לבקש ממנועי חיפוש כמו גוגל להסיר תוצאות מסוימות עבור שאילתות הקשורות לשם של אדם.

לפי גוגל:
"בבואם להחליט מה להסיר, מנועי החיפוש חייבים לשקול אם המידע המדובר הוא "לא מדויק, לא מספק, לא רלוונטי או מוגזם", והאם יש עניין ציבורי במידע שיישאר זמין בתוצאות החיפוש."

אז אם יש תוצאות חיפוש מזיקות במיוחד לגבי הופעתך, אולי מקרה משפטי בעבר או פוסט לשון הרע, שעלולים לפגוע במעמדך האישי או המקצועי, אתה יכול לבקש להסיר את זה, וגוגל תעריך את ההגשה שלך מול ביטולה קריטריונים לרישום.

גוגל מרחיבה את תהליך הערעור שלה להסרת רישומי חיפוש הכוללים מידע אישי, כאשר משתמשים יכולים כעת לבקש השמטות חיפוש באינדקס החיפוש עבור דפי אינטרנט המפרטים את כתובתם ופרטי הקשר שלהם, בין שאר המזהים הפוטנציאליים.

כפי שהוסבר על ידי גוגל:

"תחת הרחבת המדיניות החדשה הזו, אנשים יכולים כעת לבקש הסרה של סוגים נוספים של מידע כשהם מוצאים אותו בתוצאות החיפוש, כולל מידע אישי ליצירת קשר כמו מספר טלפון, כתובת אימייל או כתובת פיזית. המדיניות גם מאפשרת הסרה של מידע נוסף שעלול להוות סיכון לגניבת זהות, כגון אישורי כניסה חסויים, כאשר הוא מופיע בתוצאות החיפוש".

עשויות להיות לכך מגוון השלכות, עבור מגוון אתרים, כאשר חלק מהרשתות החברתיות עשויות להעריך מחדש את הרישומים שלהן כדי להבטיח שהם עומדים בתקנות החדשות הללו.

"כאשר נקבל בקשות הסרה, אנו נעריך את כל התוכן בדף האינטרנט כדי להבטיח שאיננו מגבילים את הזמינות של מידע אחר שהוא שימושי באופן כללי, למשל במאמרי חדשות. אנו גם נעריך אם התוכן מופיע כחלק מהרשומה הציבורית באתרים של מקורות ממשלתיים או רשמיים. במקרים כאלה, לא נבצע הסרות. חשוב לזכור שהסרת תוכן מחיפוש Google לא תסיר אותו מהאינטרנט, וזו הסיבה שתרצה לפנות ישירות לאתר המארח".

זה מרכיב חשוב – הסתרת תוצאות חיפוש לא מוחקת את המידע מהאינטרנט. בעוד שגוגל עשויה להיות מנוע החיפוש הגדול ביותר, ונקודת מפתח לגילוי במקרים רבים, אנשים עדיין יוכלו למצוא את המידע המקורי, אם יחפשו.

זהו השלב האחרון בסעיפי הגנת הנתונים המתרחבים בהדרגה של גוגל, שכוללים גם את המהלכים שלה להפסקת מעקב אחר עוגיות, ואת העדכון האחרון שלו כדי לרשום כיצד מפתחים עוקבים אחר נתונים ומשתמשים בהם ברישומי חנות Play.

עדכון של חנות Google Play
גוגל גם הטמיעה לאחרונה מדיניות חדשה המאפשרת לאנשים מתחת לגיל 18 (או להורה או אפוטרופוס שלהם) לבקש הסרה של התמונות שלהם מתוצאות החיפוש של Google.

ההשלכות, כאמור, נותרו מוגבלות, מכיוון שלא הרבה אנשים מעלים תביעות הסרה, אך ראוי לציין שהדבר אפשרי כעת, וכי חלק מהדפים המציגים שמות או מידע של אנשים רבים עלולים להיפגע כתוצאה מכך.

זה יכול לעניין אותך

השאר תגובה